Cum să alegi o firmă de administrare de imobile?

cum sa alegi o firmă de administrare imobile

Alegerea unei firme de administrare imobile este o decizie importantă, întrucât aceasta influențează mai multe aspecte ce țin de buna funcționare a asociației de proprietari și de confortul și liniștea locatarilor. Deși la prima vedere munca unui administrator de bloc pare ușoară, aceasta implică de fapt mai multe sarcini importante care trebuie abordate cu maximă seriozitate. 

Cum poți alege cea mai bună companie de administrare imobile și cum poți face diferența dintre amatori și profesioniști? Află la ce anume trebuie să fii atent înainte de a face o alegere de la specialiștii Cresida, care se ocupă exclusiv de administrarea de blocuri, clădiri și ansambluri rezidențiale! 

Cum selectezi o firmă de administrare imobile?

Iată cele mai importante 3 criterii de care trebuie să ții cont atunci când alegi cine se va ocupa de administrarea condominiului:

🔵Calificarea în domeniu 

O firmă specializată de administrare imobile trebuie să dispună de personal calificat în acest domeniu. Acest lucru înseamnă că angajații unei astfel de companii trebuie să aibă un anumit nivel de calificare, demonstrat printr-un certificat de atestare profesională sau o diplomă de licență. Doar în acest mod, o firmă de administrare imobile poate oferi expertiza necesară conducerii și administrării unui condominiu. 

Un exemplu care arată cât de importantă este calificarea este întocmirea documentelor contabile. Când această sarcină este lăsată pe mâinile unei persoane fără cunoștințe solide în contabilitatea asociațiilor de proprietari, s-ar putea să intervină greșeli care înseamnă penalizări și amenzi suportate tot de asociația de proprietari.  

Iată de ce, o companie specializată în administrare de imobile va pune întotdeauna la dispoziția clienților săi servicii de a administrare financiară,  contabilitate și casierie prestate de contabili experți, cu studii și experiență în acest domeniu. Doar un specialist pregătit va ști cum să protejeze fondurile asociației, cum să evite potențialele pagube financiare și cum să gestioneze inteligent cheltuielile.

🔵Abilități de lucru cu oamenii

Comunicarea eficientă este, fără îndoială, cheia oricărui parteneriat de succes și presupune construirea unei relații bazate nu doar pe încredere și respect reciproc, ci și pe transparență. O echipă cu experiență, care are standarde în ceea ce privește lucrul cu clienții, are și abilitățile de comunicare și negociere care sunt indispensabile în relația cu membrii asociației de locatari. 

Serviciile de administrare imobile presupun și responsabilitatea de a răspunde tuturor solicitărilor locatarilor în timp util. De exemplu, atunci când este semnalată o problemă, cum ar fi o defecțiune tehnică pe casa scării, compania trebuie să trimită la fața locului angajații potriviți pentru a remedia situația cât mai rapid. Sau atunci când un locatar solicită detalii cu privire la suma pe care o are de plătit la întreținere, o companie are întotdeauna baza de date actualizată, oferind răspunsuri transparente și corecte. 

O altă situație care necesită expertiză profesionistă este atunci când locatarii propun unele idei de implementat referitoare la siguranța și confortul lor. De exemplu, aceștia pot solicita montarea unui sistem de supraveghere video. Firma specializată care se ocupă de administrarea imobilului ar trebui să ofere   cel puțin trei variante la costuri accesibile, astfel încât toți locatarii – sau cel puțin majoritatea- să fie mulțumiți. 

Administrarea unui imobil, fie că este bloc, clădire sau complex rezidențial de apartamente, necesită muncă de echipă și o bună comunicare între administratori și locatari.

🔵Experiență în administrarea de imobile 

Experiența în domeniu a companiei care administrează imobilul poate face diferența în ce privește bunul mers al lucrurilor și optimizarea modului în care sunt folosite fondurile asociației de proprietari.

De exemplu, când vine vorba de reparații sau renovări mai importante, este responsabilitatea firmei de administrare să știe să citească și să înțeleagă în profunzime ofertele și mai ales limitele obligațiilor pe care prestatorii de servicii și le asumă. 

Companiile care activează de mult timp în industrie au deja parteneri cu care colaborează, ceea ce înseamnă că pot obține oferte mai bune, la prețuri mai accesibile, pentru diverse servicii necesare asociației de proprietari.

Mai mult decât atât, știu ce anume să ceară, știu să ofere sfaturi care pot evita apariția tensiunilor între locatari, dar și să gestioneze eficient relația cu prestatorii externi de servicii. 

De asemenea, companiile cu experiență oferă, de obicei, un pachet mai cuprinzător de servicii de administrare imobile în comparație cu o firmă fără experiență în domeniu, aflată la început de drum. 

🔵 Cum poți face diferența între amatorism și profesionalism în administrarea de imobile? 

O companie specializată în administrarea de imobile trebuie să aibă știe deja ce înseamnă nevoile zilnice, săptămânale, lunare și anuale ale asociațiilor de proprietari pe care le gestionează. Pentru a reuși acest lucru, trebuie să fie mereu la curent cu reglementările legale după care funcționează un condominiu, întrucât acestea se schimbă periodic.

Când apar probleme ce țin de interesele comune ale locatarilor dintr-un bloc sau un complex rezidențial, o firmă specializată de administrare imobile are responsabilitatea de a propune soluții viabile, prin care să se remedieze rapid situațiile neplăcute și care să respecte în același timp legea în vigoare. Evident, toți locatarii trebuie înștiințați cu privire la posibilitățile de soluționare a problemei, iar decizia finală trebuie luată de comun acord.

Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să faci diferența dintre amatorism și profesionism când vine vorba despre companiile de administrare imobile:

✅Asigură-te că firma pe care o alegi are cunoștințele necesare, experiența și abilitățile de a optimiza tot ce ține de administrarea financiară, cum ar fi automatizarea anumitor sarcini și eliminarea necesității de a angaja mai mult personal. Multe companii de administrare imobile colectează online fondurile asociației de locatari. Acest lucru înseamnă că îți poți plăti taxele mai ușor și mai rapid, fie că ești chiriaș, fie că ești proprietar. 

✅Solicită o listă actualizată cu toate serviciile incluse în preț. Este posibil ca unele servicii să presupună achitarea unor taxe suplimentare. Alege firma care satisface cel mai bine nevoile asociației de proprietari, fără a depăși însă bugetul stabilit de comun acord. 

O companie de administrare imobile cu reputație ar trebui să acopere următoarele servicii de bază: administrare tehnică, suport pentru înființarea asociațiilor de proprietari, mici reparații și lucrări de mentenanță pentru blocuri, clădiri și imobile, administrare financiară, contabilitate și casierie. 

✅Pregătește câteva întrebări la care ai vrea să primești răspuns înainte de a contracta serviciile de administrare ale unei companii. Iată câteva exemple în acest sens: De cât timp administrați imobile? Câte imobile administrați în prezent? Aveți licență de administrator imobile? Companie deține certificări suplimentare? Ne puteți susține pentru a recupera eventualele datorii ale asociației de proprietari? Cât de repede răspundeți la solicitări? 

✅O firmă specializată în administrare imobile trebuie să fie mereu la dispoziția locatarilor când aceștia au urgențe, întrebări sau vor să clarifice anumite lucruri. În acest sens, asigură-te că firma pune la dispoziție multiple opțiuni de contact, inclusiv telefon, e-mail și că asigură prin contract un timp maxim de răspuns pentru solicitările uzuale și urgențe.  

✅ Asigură-te că acea firmă pe care o alegi are un birou fizic și că are angajați reali. Există așa zise companii care au biroul acasă, iar angajații sunt practic soțul și soția, care trebuie să se ocupe de tot, care pleacă în concediu împreună și care pot să te lase descoperit când îți este lumea mai dragă. Cele mai mari probleme se întâmplă când, din cauza supra-aglomerării și a lipsei de personal, încep să se facă greșeli sau ca reprezentanții să dispară complet, fără să mai răspundă la telefon sau fără să dea vreo explicație. 

O companie serioasă are angajați, dar și o gestionare internă eficientă, care ține cont de concedii, de situații neprevăzute, de probleme medicale, astfel încât să nu îi fie afectată în mod negativ activitatea. 

Referințele și recenziile altor clienți reali pot fi o modalitate utilă de a evalua dacă sunteți pe aceeași lungime de undă. Poți citi recenziile de pe Google, precum și comentariile de pe paginile de social media ale firmei. Cum gestionează compania solicitările și sesizările? Dacă răspund prompt și comunică eficient, înseamnă că sunt un partener de cursă lungă. Citește și recenziile negative, dar și pe cele pozitive cu atenție, deoarece îți pot semnala nereguli și te pot ajuta să iei o decizie în deplină cunoștință de cauză. 

Administrarea imobilelor este o industrie complexă care necesită pregătire specializată și experiență în gestionarea unor variabile care sunt mereu în schimbare. Ținând cont de toate aceste lucruri, angajarea unei companii de administrare imobile trebuie tratată cu seriozitate, întrucât ultimul lucru pe care ți l-ai dori este să angajezi o firmă lipsită de experiență sau lipsită de etică.

Viziunea noastră, a echipei Cresida, este să le facem viața clienților noștri cât mai ușoară și mai confortabilă, deoarece am văzut cu ochii noștri cum un serviciu de administrare onest și transparent poate transforma orice imobil într-un loc mai civilizat, mai sigur și mai plăcut. 

Când ești în căutarea unei firme specializate în administrarea imobilelor, clădirilor, blocurilor și ansamblurilor rezidențiale, Cresida poate fi partenerul de care ai nevoie! Sună-ne la ☎️031.433.45.42 sau scrie-ne pe office@cresida.ro! Suntem aici pentru a face totul pentru asociațiile de proprietari! 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *