Cele mai solicitate servicii de administrare imobile

cele mai solicitate servicii administrare imobile

La fiecare scară de bloc, în fiecare clădire și în toate complexele rezidențiale apar de-a lungul timpului situații diverse. Întrucât ne ocupăm exclusiv de administrarea de imobile în București, Ilfov, dar și în alte județe din țară, am primit de-a lungul timpului solicitări comune frecvente, dar și unele mai neobișnuite.

În general, orice administrator de bloc știe că apar periodic cereri. Cele mai multe dintre ele pot fi rezolvate destul de ușor și rapid, cu condiția, bineînțeles, ca administratorul să aibă suficientă experiență. Altfel, orice nouă situație va reprezenta o problemă necunoscută și va consuma mult mai mult timp.

De asemenea, când apar mai multe chestiuni urgente deodată, expertiza își spune cuvântul. Mulți dintre clienții noștri au apelat la serviciile noastre de contabilitate, casierie, administrare tehnică, servicii de întreținere și mici reparații când s-au lovit de obstacole pe care nu aveau cum să le depășească fără sfatul unor persoane avizate.

De aceea, să administrezi un imobil, chiar și când este vorba doar despre o scară de bloc, nu este un lucru simplu și la îndemâna oricui, așa cum ar putea părea la prima vedere. Indiferent de cât de multă bunăvoință dispune administratorul de bloc, cunoștințele aprofundate și experiența sunt cele care vor face diferența. Totul se poate rezolva în cel mai scurt timp cu putință sau orice situație vine cu bătăi de cap suplimentare, care ajung să afecteze confortul locatarilor.

Nu știi care sunt serviciile de administrare imobile de care poți beneficia și cum schimbă acestea viața locatarilor? Am creat o listă cu cele mai frecvente solicitări pe care le-am primit de-a lungul timpului de la asociațiile de proprietari cu care colaborăm.

Cele mai frecvente cereri ce țin de administrare financiară, tehnică, întreținere și mici reparații 

În ceea ce privește administrarea tehnică care poate fi completată și cu serviciile de întreținere și mici reparații, cele mai frecvente solicitări au ca subiect comun ferestrele, ușile și fațada blocului, dar și părțile comune ale blocului, precum țevi, iluminat, ascensoare. O altă situație care trebuie frecvent rezolvată este cea a gunoiului menajer, dar și cea a dăunătorilor. Toate activitățile de verificare, întreținere și reparații implică o comunicare eficientă atât cu locatarii, cât și cu echipele care urmează să intervină și să repare diferite defecțiuni, precum și monitorizarea progresului lucrării.

Asociațiile de proprietari apelează la serviciile unei firme de administrare imobile mai ales pentru a le ajuta să gestioneze activitățile de contabilitate și casierie, iar multe cereri sunt legate de aceste activități, cum ar fi, de exemplu, recuperarea datoriilor către asociația de proprietari Alte cereri însă, au legătură exclusiv cu managementul asociației, precum organizarea adunărilor generale, medierea conflictelor sau o colaborare mai eficient cu alte asociații de proprietari (cu alte scări de bloc) sau entități comerciale cu care se împarte spațiul comun.

?Lucrări instalații. În general, problema legată de instalațiile sanitare este, de obicei, responsabilitatea locatarilor, mai ales că multe defecțiuni sunt minore și pot fi rezolvate de orice instalator. Atunci când nu este solicitată intervenția unor specialiști sau problemele nu sunt rezolvate cum trebuie, acestea tind să reapară și să dea naștere la disensiuni între locatari. Aici intervine priceperea și experiența firmei de administrare imobile, care va evalua problema apărută, precum și modul în care a fost gestionată. Tot aceasta este și cea care va contacta, în caz de nevoie, o echipă de instalatori care rezolve mai eficient și la prețuri mai bune orice problemă legată de instalațiile sanitare comune și chiar și cele din regim propriu, în cazul în care locatarii sunt mulțumiți de calitatea serviciilor oferite.

?Administrarea părților comune. În principiu, tot ce se află în afara apartamentului unui proprietar sau chiriaș este considerată zonă sau parte comună. În mod normal, în momentul în care se observă o problemă apărută la orice facilitate din zona comună a blocului sau imobilului, aceasta trebuie raportată administratorului sau președintelui de bloc, fie că este vorba despre pereții sau pardoselile scării blocului, ascensor, zonele speciale din bloc (subsol, uscătorie etc.) sau cele din jurul imobilului, precum grădina.

Întotdeauna apare ceva de făcut. De aceea, Cresida și-a dezvoltat serviciile de administrare tehnică pentru a oferi și servicii de întreținere și mici reparații, care se aplică atât în cazul blocurilor, cât și a complexelor rezidențiale cu spații comune, precum locuri de joacă pentru copii, spații verzi extinse, piscine în aer liber șamd.

Chiar și în cazul unei scări de bloc și indiferent de cât de multă grijă au locatarii, mereu apare o clanță care trebuie schimbată, o ușă care nu se închide bine la ghenă, un bec ars pe casa scării, o bucată de gresie spartă în pardoseală etc. Cineva trebuie să remedieze micile detalii care fac diferența. De aceea există scări de bloc și complexe rezidențiale care arată impecabil și altele degradate, murdare și infestate de dăunători, care se vând și se închiriază mai ieftin versus altele din aceeași zonă, dar care beneficiază de servicii de administrare mai bune.

?Evaluări financiare concrete. Multe asociații de proprietari nu se gândesc că există posibilitatea de a-și optimiza costurile curente. Pentru a stabili cu exactitate cum stă din punct de vedere financiar asociația de proprietari, firma de administrare imobile trebuie să evalueze în mod regulat cheltuielile și veniturile, utilizând instrumente financiare potrivite: crearea de bilanțuri, întocmirea unor registre de încasări și plați, precum și alte înregistrări financiare. Doar în urma acestor evaluări pot fi stabilite existența unui fond de rezervă, optimizarea costurilor facturilor acolo unde există pierderi, cheltuieli în conformitate cu bugetul asociației, plata la timp a serviciilor furnizate șamd. Toate aceste evaluări vor ajuta la optimizarea cheltuielilor, eliminarea pierderilor și gestionarea bugetului în interesul asociației de proprietari.

?Probleme de contabilitate. Grija banilor asociației trebuie să fie pe mâna unui profesionist. Când ai nevoie de un administrator cu expertiză în contabilitate și casierie pentru asociațiile de proprietari, o soluție bună este să apelezi la o firmăde administrare imobile, care oferă și serviciul de contabilitate. Acest specialist se va ocupa de toate aspectele financiare de care ai nevoie și poate îndeplini sarcini vitale, care, la final, se vor dovedi extrem de utile, precum rapoarte de evaluare, consiliere financiară sau administrarea eficientă a economiilor asociației. Cele mai frecvente situații care pot afecta bugetul, apar atunci când există întârzieri mari la plata întreținerii. Din acest motiv, Cresida oferă sprijin în recuperarea datoriilor, fără alte costuri pentru asociația de proprietari.

?Evaluarea și gestionarea diferitelor servicii. Serviciile care sunt inutile și ineficiente vor dăuna, în timp, bugetului asociației. Tocmai de aceea este bine ca acestea să fie examinare și evaluate de cineva care se pricepe, pentru a determina relevanța și importanța acestora pentru comunitate. În cele din urmă, există posibilitatea reducerii cheltuielilor și a optimizării bugetului asociației și salvarea unor bani care vor putea fi utili în alte situații.

De exemplu, în privința dăunătorilor, fie că este vorba de rozătoare sau gândaci, este importantă respectarea intervalului recomandat și mentenanța serviciilor pentru a vedea rezultate și a nu irosi inutil banii. Multe blocuri sau clădiri sunt infestate din cauza faptului că nu se iau măsurile necesare de la cap la coadă, la intervalele recomandate de experții în deratizare și dezinsecție și că nici nu există un management eficient al acestora, care poate fi asigurat de o firmă de administrare imobile.

?Gestionarea conflictelor și a litigiilor. Disputele se abordează cu calm și stăpânire de sine. Un administrator de imobil trebuie să fie întotdeauna un bun mediator și o interfață între furnizorii de servicii și locatari sau chiar între doi vecini supărați. Surse de conflict pot apărea la orice pas, fie că este vorba despre depozitarea unor biciclete în mod eronat, despre inundații accidentale, zgomot cauzat de diferiți factori sau animale de companie. Toate au o rezolvare, iar firma de administrare a imobilului este cea care va avea responsabilitatea de a rezolva situațiile tensionate, în interesul asociației de proprietari.

Toate situațiile de mai sus se încadrează la probleme care pot să apară frecvent în cadrul oricărui imobil, însă, fiecare clădire sau complex rezidențial are locatarii săi, situațiile sale concrete și rezolvările potrivite. În cele mai multe dintre cazuri, firma care prestează serviciile de administrare ale imobilului sau ale complexului rezidențial respectiv va avea și specialiști care să intervină pe cale legală pentru a rezolva orice speță, indiferent cât de complexă sau neobișnuită este.

Experiența ne-a învățat că, un sistem transparent, bine pus la punct, care să permită o comunicare clară între părțile implicate și care face ca toate ambiguitățile să dispară, este cel care are rolul de a rezolva și de a evita orice potențială problemă. Astfel, administratorul imobilului se va concentra pe lucrurile cu adevărat importante, organizarea va fi mult mai bună și va reduce timpul pentru soluționarea unora dintre cazuri.

Bineînțeles că și administratorul de bloc, la rândul său, trebuie să aibă capacitatea se comporte ca un adevărat profesionist și să facă tot ce îi stă în putință pentru a rezolva situațiile semnalate de locatari, precum și conflictele și reclamațiile, toate într-o manieră corectă și civilizată.

Orice comunitate are nevoie de cineva pe care se poată baza în orice situație, să aibă siguranța că solicitările asociației de proprietari sunt ascultate, dar și că se lucrează pentru ca orice problemă să fie gestionată corespunzător, fără să se piardă din vedere interesul asociației de proprietari.

Ai nevoie de ajutor? Ești în căutare de servicii de administrare imobile, clădiri, blocuri și ansambluri rezidențiale? Scrie-ne la office@cresida.ro sau apelează-ne la ☎️031.433.45.42!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *